m Celtic Cross Celtic Cross - Average Everyday Sane Psycho Supergoddess

September 27, 2005

Child of the '80s

Ahhh, yes - The Top 100 Songs from 1987. Here they are in all their glory and my comments about them.

1. Walk Like An Egyptian, Bangles - Feh. I liked it when it first came out, but then they overplayed it so badly that it made me cringe.

2. Alone, Heart - I liked pretty much anything by heart. This was a good one. I seem to remember dedicating this one more than a couple times...

3. Shake You Down, Gregory Abbott - ooooh, I liked this one. He had a way about him when he sang it that made me want to swoon.

4. I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Whitney Houston - Ug. Whitney always made me want to gag. She was just so goody goody - little did we know she was smoking crack backstage. lol

5. Nothing's Gonna Stop Us Now, Starship - Ew, the Jefferson Sellout. Not.

6. C'est La Vie, Robbie Nevil - It was catchy. That's about all I have to say, though.


7. Here I Go Again, Whitesnake - Ooooh, the king of the hair bands. I liked the song then, but when I see them now they make me crack up.

8. The Way It Is, Bruce Hornsby and the Range - One of my all time fave songs - so insightful. I still listen to this album. Bruce is brilliant. I could listen to him tickle the ivories all day.

9. Shakedown, Bob Seger - Hmmm...don't remember it. I never was much ofa Bob Seger fan, though.

10. Livin' On A Prayer, Bon Jovi - oh, lord. Yeah, it was good back then. Reminds me of my best friend at the time, though. She ended up burning me good, so bad memories...

11. La Bamba, Los Lobos - overplayed, sick of it.

12. Everybody Have Fun Tonight, Wang Chung - Cool song. The video was a hoot.

13. Don't Dream It's Over, Crowded House - I loved Crowded House. Good song - very um...dreamy. :)

14. Always, Atlantic Starr - Don't remember it. Don't remember them. heh

15. With Or Without You, U2 - U2 were and still are freakin' awesome. This one is a classic.


16. Looking For A New Love, Jody Watley - I liked this one. Very funky. I used to try to dance like her. lol

17. Head To Toe, Lisa Lisa and Cult Jam - Cheese alert! Too bubbly for me.

18. I Think We're Alone Now, Tiffany - Oh, gag! Never could stand her. Yikes.

19. Mony Mony, Billy Idol - Woot! LOVED Billy Idol! Hell, I suffered 2 broken ribs for him on the "Rebel Yell" tour - front row smashed up against the stage. This is a silly song but mainly because of the whole "get laid get f*'d" thing.

20. At This Moment, Billy Vera and The Beaters - If it's the one I think it is, it was a sweet love song.

21. Lady In Red, Chris De Burgh - I really liked this one. Always made me want to wear a red dress. lol

22. Didn't We Almost Have It All, Whitney Houston - Yep, almost Whitney. ...until you fried your voice with crack!

23. I Still Haven't Found What I'm Looking For, U2 - Another classic. I still haven't either.

24. I Want Your Sex, George Michael - Ooooh, yeah. Hot. Don't care how gay he is, this is a hot song.

25. Notorious, Duran Duran - I was such a Durannie, they could do no wrong. I adored them and everything they did.

26. Only In My Dreams, Debbie Gibson - I couldn't stand her, either. Something about that high pitched, squealy voice. Ug.

27. (I've Had) The Time Of My Life, Bill Medley and Jennifer Warnes - Dirty dancing was a great movie. This song would have sunk like a rock without it.

28. The Next Time I Fall, Peter Cetera and Amy Grant - Eh...it's ok. Just ok.

29. Lean On Me, Club Nouveau - Cool song. Good effort for a one-hit-wonder.

30. Open Your Heart, Madonna - I loved Madonna, but this wasn't one of my favorites. It just seemed to bouncy & foo foo.


31. Lost In Emotion, Lisa Lisa and Cult Jam - Hmmm...again, remember them but not this song.

32. (I Just) Died In Your Arms, Cutting Crew - very dramatic, but a good tune if you're in the right mood.

33. Heart And Soul, T'pau - I liked this one, but seem to remember it being over played.

34. You Keep Me Hangin' On, Kim Wilde - Also quite dramatic, but a cool song nonetheless.

35. Keep Your Hands To Yourself, Georgia Satellites - This is a good one still. I loved these guys, and this song was so funny & fun to sing.

36. I Knew You Were Waiting (For Me), Aretha Franklin and George Michael - Nah...never thought this pairing worked. It was ok, I suppose, but didn't blow my skirt up.

37. Control, Janet Jackson - Janet coming into herself. You go girl.

38. Somewhere Out There, Linda Ronstadt and James Ingram - A bit on the cutesy & cheezy side, but I liked it. Linda Ronstadt is awesome.

39. U Got The Look, Prince - I loved just about anything by Prince. This wasn't one of my favorites, though. Like so many others around this time, it was a bit too bouncy.

40. Land Of Confusion, Genesis - Excellent song. I really liked Genesis & their videos were too cool.

41. Jacob's Ladder, Huey Lewis and The News - I liked Huey Lewis, but don't remember this song at all. Sheesh.

42. Who's That Girl, Madonna - another one from her foo foo bouncy girl stage. You can do better, material girl.

43. You Got It All, Jets - I did like this song although the Jets were corny as hell. This is a nice love song.

44. Touch Me (I Want Your Body), Samantha Fox - Oh, what a slut. I couldn't stand this tramp, and this song was so typical of her. Jeez.

45. I Just Can't Stop Loving You, Michael Jackson and Siedah Garrett - Um...wha? I don't have any recollection of this one at all. Kinda scary.

46. Causing A Commotion, Madonna - Eh...it's ok.

47. In Too Deep, Genesis - Not as good as the other one, but all their songs were pretty good.

48. Let's Wait Awhile, Janet Jackson - oh, sweet innocence. *choke* She got over it soon enough. lol


49. Hip To Be Square, Huey Lewis and the News - Cool song! Loved it & I think this was the one that made me a Huey fan.

50. Will You Still Love Me?, Chicago - Wow, I really liked Chicago, but don't remember this one either. I'd probably know it if I heard it. Oh well.

51. Little Lies, Fleetwood Mac - Sweet! I loved Fleetwood Mac (still do) and this was a very nice tune.

WOW! This is a hell of a lot more work than I thought it would be!

52. Luka, Suzanne Vega - ahhh, the dawn of the new age of social awareness. Great song.

53. I Heard A Rumour, Bananarama - ahhh, the dawn of the foo foo sexy chick group. Not really, but I know for a fact that all if not 66% of these girls can't carry a tune in a bucket.

54. Don't Mean Nothing, Richard Marx - eh. that is all. lol

55. Songbird, Kenny G - well, if you like sax...

56. Carrie, Europe - Don't remember it. Don't remember them. heh

57. Don't Disturb This Groove, System - Don't remember it. Don't remember them. heh

58. La Isla Bonita, Madonna - Madonna goes Latin. I kinda liked it.

59. Bad, Michael Jackson - Who's bad? Well, didn't we find out later on. lol He warned us!

60. Sign 'O' The Times, Prince - yay, Prince!

61. Change Of Heart, Cyndi Lauper - Cyndi rocked and still does. Love that girl & always admired her for being such an individual. This was a sweet song.


62. Come Go With Me, Expose - no. just no.

63. Can't We Try, Dan Hill and Vonda Shepard - Don't remember it. Don't remember them. heh

64. To Be A Lover, Billy Idol - Oh, to be his lover. lol He used to make my toes curl, but not any more.

65. Mandolin Rain, Bruce Hornsby and the Range - another fave from Bruce. I used to listen to this alot in France. Wonderful, wonderful song.

66. Breakout, Swing Out Sister - It was a cool song...then.

67. Stand By Me, Ben E. King - A classic. Love this song.

68. Tonight, Tonight, Tonight, Genesis - Good song, although it gets to be a bit repetative by the end.

69. Someday, Glass Tiger - I vaguely remember them, but don't remember the song. My memory of them is that they were cheezy.

70. When Smokey Sings, ABC - no. These guys were cornier than hell. ...and yeah, the song is corny.

71. Casanova, Levert - Don't remember it. Don't remember him. heh

72. Rhythm Is Gonna Get You, Gloria Estefan and the Miami Sound Machine - catchy but annoying if heard too much. Gloria is awesome - I really admire her.

73. Rock Steady, Whispers - Funny how, when young and innocent, you have no idea what some songs are really about. Then you listen to them later...Oh. Oooooh!

74. Wanted Dead Or Alive, Bon Jovi - Dead would be my choice. lol

75. Big Time, Peter Gabriel - One of my all time fave videos. Good song, too.

76. The Finer Things, Steve Winwood - there are a lot of finer things compared to this song.

77. Let Me Be The One, Expose - nope, sorry. You're not the one. LOL

78. Is This Love, Survivor - Great song. Was this their only hit?

79. Diamonds, Herb Alpert - no recollection whatsoever

80. Point Of No Return, Expose - Were these guys really that popular? Jeez. Don't remember the song at all.

81. Big Love, Fleetwood Mac - Not one of their best, but not bad.

82. Midnight Blue, Lou Gramm - way overplayed. Nah.

83. Something So Strong, Crowded House - Yay! Great song - loved these guys. They were such saps. lol

84. Heat Of The Night, Bryan Adams - Canada has already apologized for Brian Adams. We've moved on. *snicker*


85. Nothing's Gonna Change My Love For You, Glenn Medeiros - a good effort. That's about it.

86. Brilliant Disguise, Bruce Springsteen - Although I would have to have been a hermit not to know who Bruce is, I do not remember this song. Must not have been impressed...

87. Just To See Her, Smokey Robinson - groovy

88. Who Will You Run To, Heart - This was a hit? oooh kaay...

89. Respect Yourself, Bruce Willis- Bruce Willis?? He sang? Yikes.

90. Cross My Broken Heart, Jets - bee bop unbearable.

91. Victory, Kool and The Gang - I really couldn't stomach Kool & the Gang. Yuck.

92. Don't Get Me Wrong, Pretenders - Cool song. Chrissy was awesome.

93. Doing It All For My Baby, Huey Lewis and The News - middle of the road - not great, not bad.

94. Right On Track, Breakfast Club - Don't remember it. Don't remember them. heh

95. Ballerina Girl, Lionel Richie - don't remember the song, but anything by Lionel was sappy.

96. Meet Me Half Way, Kenny Loggins - Don't remember this one either. hmmm

97. I've Been In Love Before, Cutting Crew - Nice song. Good one to sing along to.

98. (You Gotta) Fight For Your Right To Party, Beastie Boys - Woot! Parrr taaay! This was my intro to the Beasties. They kick ass.


99. Funkytown, Pseudo Echo - ha ha ha! Won't you take me doooowwn to funkay town! What a fun dance song.

100. Love You Down, Ready For The World - um...drawing a blank here. Must not have made an impact.

***

Well now...wasn't that fun? Which ones are your faves? Which ones did you think were real stinkers? Ahhh...the memories.

19 Comments:

At September 27, 2005 11:54 am, Blogger sydwynd said...

Boy that was a lot of forgettable music. Most of it really stinks. I guess my faves would be the U2 songs and Land of Confusion, though I prefer earlier Genesis work. I beleive I was listening to Ozzy and Queen back in 87.

 
At September 27, 2005 12:01 pm, Blogger Jenn said...

Oh God I must be getting old! I don't remember half the song on this list!

 
At September 27, 2005 1:29 pm, Blogger Cootera said...

I don't understand how Gooey Lewis and the Spoos (btw... HATE 'EM!!) could have what (?) THREE top one hundred songs and The Pretenders (fer cryin' out loud) rank a measley 92???!!!

 
At September 27, 2005 2:27 pm, Blogger Varla said...

Good god, girl, you have too much time on your hands! =)
1987...wtf was I doing then...

What was that one song, "I Love Rock and Roll?"...

All I remember was big, big big hair.

 
At September 27, 2005 2:41 pm, Blogger Julie said...

I was 10 and singing a lot of the lyrics to those songs wrong. :)

 
At September 27, 2005 5:21 pm, Blogger Inanna said...

OH! I love 80's music!! No, that wasn't Survivor's only hit... Eye of the Tiger... The Search is Over... I luuuuuuv Survivor!

 
At September 27, 2005 9:08 pm, Blogger Brighton said...

The guy in white from Pseudo Echo looks a bit like Jack from Will & Grace.
I love Huey Lewis!!
I was told in college I looked a lot like Debbie Gibson. Gah.

 
At September 27, 2005 10:48 pm, Blogger Celti said...

Vince - sure was. So many of them initially made me say "eh..." But there were some really good ones. I listened to Ozzy, too, but he wasn't exactly top 40. heh

Jenn - I had a LOT of trouble with many of them. It strained my memory. lol

Cootera - yeah, doesn't seem right.

Varla - hey, chica! Good to see you! This took way too long. It was my freshman year. Oooh, Joan Jett. Bad girl. lol

Julie - have you seen that site where they list all the commonly screwed up lyrics. It's funny. 'Scuse me while I kiss this guy. lol

Nanner - I dig a lot of it. Oh yeah, I remember them now! Rocky music!

Brighton - he does! I thought Huey was cool. Hey, I can see...never mind. ;)

 
At September 27, 2005 10:48 pm, Blogger Seeker said...

You forgot Vanilla Ice!! Someone had to like him for him to be like the first white rapper or something!?! lol

 
At September 27, 2005 10:50 pm, Blogger Seeker said...

ah shit i didnt see the 1987 bit :P

never-fuckin-mind

 
At September 28, 2005 12:28 am, Blogger cali said...

i think i must have slept through 1987. thank god for that!

 
At September 28, 2005 6:24 am, Anonymous jamie said...

Well...thanks for remining me why I hated 1987.
The only things that kept a gun out of my mouth during that most horrible of hair bands time was Motorhead and Black Flag. Oh..and Emerson, Lake & Palmer. Yeah..weird, I know.

 
At September 28, 2005 7:02 am, Blogger Rainypete said...

Oh yeaahh! Thaaat's why I listened to my dad's 70's vinyl for like 10+ years.

There was a little bit of salvageable stuff, ie. Crowded House and Styx, but the bulk of it was pure dreck.

 
At September 28, 2005 7:47 am, Blogger Seamus said...

There was music in 1987? Who knew?? ;)

LOL @ Varla

 
At September 28, 2005 8:57 am, Blogger Jennifer said...

Ahhhhhh memories.... sigh....

I love love love the 80's

 
At September 28, 2005 10:35 am, Blogger E-Lo said...

I would have to agree that there is a lot of terrible music on that list. Terrible terrible.

U2 is probably the best thing on the list, for sure. But there's hardly any new wave stuff! New wave was my favorite in the 80s.

 
At September 28, 2005 1:23 pm, Blogger Pup said...

AWESOME. Despite what the others have said, I like a lot of the ones on the list.

I may have to pilfer this idea.

Very cool Celti.

 
At September 28, 2005 2:30 pm, Blogger Celti said...

Seeker - Hee hee - his first album came out in '90. When you gonna post, anyway!? lol

Cali - You didn't miss much. lol

Jamie - Black Flag I dig, but Motorhead? Nah. Ok, now, that is wierd. lol

Pete - good call! Yeah, there was some good stuff among the seas of cheese. lol

Seamus - ha ha. Too stoned to remember? lol

Jennifer - Yeah, it was quite a time. :)

E-Lo - Yup - I'd say about 70% crap. U2, like I said, was and still is awesome. New wave was cool! I dug it, too!

Pup - I knew you'd like this, ya freak. ;) Pilfer away. thanks!

 
At September 28, 2005 9:43 pm, Blogger midwest_hick said...

Ahhhhhh.....the decade of Villi Manilli.......lol......Def Leppard was one of my favorites back then.

 

Post a Comment

<< Home

Who Links Here